ایجاد شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند  

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به هندی ها برای توسعه چابهار اعتماد داریم، از ایجاد شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند خبر داد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در آیین امضای قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار، با بیان اینکه در راستای تکمیل کریدورها، پروژه های متعددی تعریف شده است، اظهار کرد: ایران سرزمین فرصت های لجستیکی و ترانزیتی است و دولت همه تلاش خود را به کار بسته تا به این مهم دست یابیم.

وی با بیان اینکه در جلسه قبل با وزیر هندی، اعلام کردم ایران سرزمین امن، ارزان تر و سریع تر برای ترانزیت است به رشد 58 درصدی ترانزیت در سال 1402 اشاره کرد و گفت: این امر گواه تلاش دولت برای ارتقای شاخص ها در این بخش و تجارت با کشورهای همسایه است.

بذرپاش افزود: تداوم رشد 50درصدی در سال جدید نیز گواه ادامه از بودن این رشد است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چابهار یک نگین درخشان در سواحل ایران محسوب می شود و می تواند به عنوان نقطه کانونی ترانزیت عمل کند، اظهار کرد: تکمیل خط ‌آهن چابهار- زاهدان و ادامه آن تا سرخس و بهره برداری از آن بر اهمیت این بندر می افزاید.

وی ادامه داد: توسعه راه های مواصلاتی جاده ای در پهنه دریا و توسعه فرودگاهی ایران در آن منطقه در دستور کار قرار دارد و تعریف شهرهای ساحلی نیز بر اهمیت این بندر خواهد افزود.

بذرپاش با بیان اینکه از این توافق با هندی ها راضی هستیم و به هند اعتماد کامل داریم، ادامه داد: هند را یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا می دانیم و توسعه روابط در دستور کار دولت ایران قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این قرارداد یک شروع برای توسعه بیش از پیش تجارت دو کشور است و دسترسی هند از مسیر بندر چابهار به افغانستان و آسیای میانه، ترکیه، آذربایحان، اروپا و... معتبری خواهد بود‌.

وی ضمن اشاره به مذاکرات دو کشور از ایجاد شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند خبر داد.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود